Yosemite en Sequioa

22 juli 2014 - Kernville, California, Verenigde Staten

in de ochtend auto opgehaald. ons laten ompraten dar we toch een grotere nodig hadden. is het een gmc yukon geworden, grooooot maar rijdt super weten we inmiddels.

Sf verlaten, komen we in een heel dor lanschap. verveolgens bergachtig met veel bos schiiterende vergezichten. bij tussenstop ziet Eline een Vans outlet shop. voor 40 dollar een paar voor Eline en voor Freek.

We overnachten midden in yosemite park in een tent. de tent bevat 4 bedden (1 dubbel), een kluis en rek. Buiten de beerbestendige opbergbox, daar moet al het eten en toiletspullen in. we zijn omring door honderden tenten trouwens. We staan wel aan de rand en kunnen zo het bos in. na de nacht gaan we de volgende dag met bus naar start van de mist trail. Deze gaat in korte tijd 1000 feet omhoog en voert je door de waterdampen van een waterval. echt schiiterende tocht. via de horsetrail keren we terug naar vertrekpunt. zo'n 5 mile klimmen en dalen.

volgende dag via sequioe national park naar plaatsje three rivers. gestopt bij de grootste boom, de general grant, zoals alles hier extra large. onderweg rijdt je soms een uur en kom je twee autos tegen. Route is bijna alleen bochten. in de avond heerlijk gegeten in plaatselijk restsurant, wj en m echte bbq steak.

vervolgens naar kernville, via eerst lange rechte wegen door wisselend landschap, laatste stuk weer heuvelachtig en bochtig. daar kayakken en paddleboarden op meer. helaas is Freek ziek en blijft met Magda in hotel. vanwege de droogte was het een hakf uurtje rijden naar een meer.  Mooie omgeving. nog geprobeerd om tegen de stroom in een warerversnellingtje op te roeien, leuke sport maar we redden het net niet. niemand trouwens. in de middag voelt Freek zich behoorlijk beter, gaan we aksnog met zijn vijfen in een persoons  opblaas tube/kayakje een riviertje af. We wordenweggebracht naae een vertrekpunt en gaa. De wat zwaarderen onder ons haddensoms wel wat hinder van de lage waterstand in combinate met de rotsen. hoogte punt was eenmini waterval, stroomversnelling waar je vanaf kon als je durfde of om heen moest lopen. het is best raar gevoel dat je op een punt afroeit, drijft waar je het vervolg niet van kunt zien. Freek, joost en WJ zijn zonder om te slaan er door heen gokomem, meer geluk dan wijsheid, gaat zo snel en stroming zo sterk dat je nsuwelijks iets kunt doen. Magda pijnlijke enkel door de vele grote rortsen Eline der sportbroek kwijt die ze los in de boot had. op deze plek zaten best veel mensen te kijken en zich te vermaken aan de waaghalzen die er vanaf gingen. waren trouwens zeer behulpzaam en hielpen Magda weer in boot. van deze tochten helaas geen fotos.

nu op naar Las Vegas.

fotos geplaatst bij  'Foto,s'